خواص فيزيكي چوب ترمو

۲۸ بازديد

چوب ترمو خواص و ويژگي‌هاي زيادي دارد كه خواص فيزيكي يكي از خواص آن‌ها محسوب مي‌شود. خواص فيزيكي خود از عوامل مختلفي تشكيل شده است كه به صورت مجزا به بررسي هر كدام مي‌پردازيم:

وزن مخصوص چوب ترمو:

وزن چوب يكي از ويژگي‌هاي چوب ترمو است كه نسبت به ساير چوب‌ها كم‌تر خواهد بود زيرا به ميزان فرج و رطوبت موجود در چوب بستگي دارد. رطوبت تقريباً ?? درصد در وزن نهايي چوب‌ها تأثيرگذار است. سبك بودن ترمووود دليل بر كاهش رطوبت موجود در ساختار آن بر اساس حرارت دادن در دماي ??? درجه سانتي گراد تا ??? درجه سانتي گراد است. از عوامل مؤثر در رطوبت موجود در ساختار چوب‌ها مي‌توان به فصل برش، شرايط آب و هوايي منطقه و غيره اشاره كرد. ناگفته نماند كه افزايش رطوبت موجود در ساختار چوب با كيفيت نهايي چوب رابطه عكس دارد. مرطوب بودن بيش از حد چوب‌ها محيط را براي رشد و تكثير قارچ‌ها، نفوذ موجودات موذي و موارد ديگر سازگار مي‌كند.

عايق حرارت و گرما:

يكي ديگر از خواص فيزيكي چوب‌هاي ترمو، عايق گرما و حرارت است. به عبارت ديگر چوب‌ها عايق گرما و حرارت هستند در نتيجه براي ساختن عايق‌هاي حرارتي مناسب مي‌باشند. عايق گرما و يا هدايت گرمايي چوب در جهت طولي آن دو برابر بيشتر از جهت عرضي آن مي‌باشد و همچنين هدايت حرارتي شعاعي چوب‌ها از هدايت حرارتي مماسي آن‌ها بيشتر خواهد بود. هر چقدر رطوبت چوب بيشتر باشد هدايت حرارتي چوب نيز افزايش مي‌يابد.

Thermowood

Thermowood

تغيير ابعاد بر اثر حرارت:

يكي ديگر از خواص فيزيكي چوب ترمو و يا ترمو وود، تغيير ابعاد چوب مورد نظر بر اثر حرارت مي‌باشد. حرارت دادن چوب‌ها باعث كاهش رطوبت موجود در بافت چوب‌ها مي‌شود و همچنين حجم چوب را كمي زياد مي‌كند. كم شدن حجم و كاهش رطوبت باعث كاهش جرم حجمي چوب‌هاي مي‌شود.

گرماي ويژه چوب:

گرماي ويژه چوب يكي ديگر از خواص چوب‌ها به حساب مي‌آيد. اين ويژگي باعث ايجاد ويژگي‌هاي مناسب و بسيار تأثيرگذار در كيفيت چوب‌ها مي‌شود. به عنوان مثال گرماي ويژه چوب مانع از سوختن چوب در برابر تابش نور خورشيد مي‌شود و همچنين از يخ زدن چوب‌ها در محيط‌هاي بسيار سرد جلوگيري مي‌كند. لازم به ذكر است كه ترمو وود بر اثر تابش نور خورشيد به آن تنها ممكن است مقداري تغيير رنگ بدهد، براي حل اين مشكل مي‌توان آن را رنگ كرد.

انتقال و انتشار صوت:

از ديگر خواص فيزيكي چوب‌ها مي‌توان به ويژگي انتقال و انتشار صوت اشاره كرد. چوب‌ها به علت قابليت ارتجاعي كه دارند قادر به تقويت صدا مي‌باشند. البته انتشار صوت در چوب از جهات مختلف متفاوت است. البته ميزان رطوبت و گونه‌ي چوب نيز در اين ويژگي‌ها مؤثر است. به طور كلي مي‌توان گفت سوزني برگان از لحاظ انتشار صوت و طنين بهتر عمل مي‌كنند به همين دليل از اين نوع چوب‌ها در ساختمان آلات موسيقي سيم دار به وفور استفاده شده است.

 

خصوصيات ترموود

خصوصيات ترموود

جذب صدا و تخفيف آن:

همان‌طور‌كه چوب باعث انتقال و انتشار صوت مي‌شود، قادر به جذب و كاهش شدت آن نيز مي‌باشد. چوب‌هاي سبك صداها را بهتر جذب مي‌كنند. نا‌منظم بودن سطح چوب‌ها و همچنين ميزان رطوبت موجود در آن‌ها با ميزان جذب صدا توسط آن‌ها رابطه مستقيم دارد. هر چه سطح آن‌ها نامنظم‌تر و ميزان رطوبت موجود در ساختار چوب بيشتر باشد، خاصيت عايق بودن آن در برابر صدا بيشتر نيز مي‌باشد. ترموود به دليل اين كه تحت شعاع حرارت قرار مي‌گيرد و حدود شش درصد از رطوبت آن از بين مي‌رود عايق خوبي در برابر صدا نمي‌باشد اما تا حدودي صدا را جذب خود مي‌كند.

هدايت الكتريكي و يا رساناي برق:

يكي ديگر از ويژگي‌ها و يا خواص فيزيكي چوب‌ها، هدايت الكتريكي چوب مي‌باشد. ميزان هدايت الكتريكي چوب به درصد رطوبت موجود در ساختار چوب بستگي دارد. ميزان رطوبت موجود در چوب با درصد رسانايي چوب‌ها رابطه مستقيم دارد، در نتيجه چوب‌هاي خشك مانند چوب ترمو عايق جريان برق مي‌باشند كه اين ويژگي باعث شده است تا با خيال راحت بتوان از ترموود جهت اجراي نماي داخلي و نماي بيروني ساختمان‌ها استفاده كرد. لازم به ذكر مي‌باشد كه ميزان هدايت الكتريكي با وزن مخصوص رابطه محسوسي ندارد.

 

آشنايي با انواع تلفن برنزي

۳۳ بازديد

آشنايي با انواع تلفن برنزي

تلفن برنز يك دستگاه مخابراتي براي انتقال صدا است كه از آلياژ برنز ساخته شده است. برخي از افراد از تلفن برنزي هم به عنوان وسيله ارتباطي و هم به عنوان دكوراسيون منزل استفاده مي كنند. ارتباط با ديگران يكي از مهمترين مسائل زندگي است. دلايل زيادي براي برقراري ارتباط وجود دارد و هر فرد به بهانه هاي مختلف با ديگران ارتباط برقرار مي كند. يكي از وسايل ارتباطي در جامعه امروز تلفن است. اين تلفن ها همچنين در انواع مختلف بي سيم و بي سيم توليد و ارسال مي شوند. تلفن هاي خانگي بايد در جايي قرار بگيرند كه افراد بيشتر وقت خود را در آن مي نشينند. از آنجا كه زنان بيشتر از تلفن خانه استفاده مي كنند ، ترجيح مي دهند تلفن روميزي را نزديك آشپزخانه قرار دهند. برخي از اين گوشي ها علاوه بر كاركرد ، جنبه زيبايي نيز دارند. اين گوشي ها علاوه بر كاركرد خود ، به عنوان دكوراسيون منزل نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. تلفن برنز نيز يكي از پركاربردترين نمونه ها در خانه ها است. براي آشنايي با انواع تلفن برنزي با ادامه اين مقاله كه توسط فروشگاه برنز نوين تهيه شده است همراه باشيد.

تلفن برنزي به تلفن برنجي نيز معروف است. از تلفن برنجي به عنوان تلفن ثابت در خانه ها و ادارات استفاده مي شود. تلفن برنز معمولاً به سبك كلاسيك ساخته مي شود و براي اين منظور در برخي از مراكز به آن تلفن برنز كلاسيك نيز مي گويند. تلفن هاي برنزي به صورت تلفن هاي روميزي برنزي و تلفن هاي برنزي ايستاده ساخته مي شوند. براي افرادي كه فضاي لازم براي قرار دادن تلفن ايستاده برنزي را دارند ، توصيه مي شود از تلفن برنزي ايستاده استفاده نمايند. زيرا تلفن ايستاده برنزي جلوه و نماي بيشتري نسبت به تلفن هاي برنزي روميزي دارد. شما مي توانيد با تلفن ايستاده برنز نوين گوشه اي از سالن پذيرايي خود را به خوبي تزئين نماييد. براي آنهايي كه فضاي كافي براي تلفن ايستاده برنزي ندارند، تلفن روميزي برنزي طرح كلاسيك توصيه مي شود. تلفن روميزي كلاسيك برنزي را مي توان روي ميز تلفن يا بر روي اپن آشپزخانه قرار داد. برخي ترجيح مي دهند از تلفن برنزي فقط به عنوان دكوراسيون منزل استفاده كنند و زيبايي خانه خود را چند برابر كنند.

 

c5_l3n5.jpg

 

تلفن برنزي زيبايي منحصر به فرد خود را دارد. استفاده از تلفن برنز مي تواند جلوه اي مجلل و مجلل به دكوراسيون منزل شما ببخشد. مي توانيد از تلفن برنز هم به عنوان وسيله ارتباطي و هم به عنوان دكوراسيون استفاده كنيد. زيرا صدا در گوشي هاي برنزي و فلزي معمولاً پيچ خورده و منعكس مي شود. بنابراين ، براي افرادي كه نگران اين بازتاب صدا هستند ، توصيه مي شود از يك تلفن برنزي فقط به عنوان يك دكوراسيون استفاده كنند.

بسياري از مردم فقط به سبك دكوراسيون قديمي و كلاسيك علاقه دارند و اغلب خانه خود را با وسايل قديمي تزئين مي كنند، اين افراد به نوعي عاشق سبك كلاسيك در دكوراسيون هستند. اين سبك ها به خاطر خاص بودن، معمولاًً هزينه هاي زيادي خواهد داشت. اگرچه دكوراسيون كلاسيك گران است ، اما شيك، زيبا و بسيار چشم نواز مي باشد.

تلفن هاي برنزي كلاسيك از جمله وسايل تزئيني هستند كه چشم همه را به خود خيره مي كنند. تلفن هاي برنزي كلاسيك داراي طرح هاي زيادي هستند كه در مدل هاي روميزي ايستاده با دكمه يا انگشت در دسترس هستند. تلفن هاي برنزي كلاسيك زيادي توسط برنز نوين عرضه مي شود كه تلفن هرمي، مربع و دايره اي شكل نمونه هايي از آن ها مي باشد. تنوع در طرح و رنگ تلفن برنزي بسيار بالاست و مي توان انواع تلفن برنزي را بسته به سليقه و سبك دكوراسيون خود تهيه نمود.

برخي نيز تلفن برنز را به عنوان تلفن برنجي مي شناسند. از آنجا كه برنج يك آلياژ نرم و انعطاف پذير است ، در ساخت تلفن هاي برنزي استفاده نمي شود. بنابراين استفاده از كلمه تلفن برنجي صحيح نيست و بهتر است از عنوان تلفن برنزي براي آن استفاده شود. از آنجا كه برخي از قسمتهاي بدنه و دسته تلفن برنز از برنج ساخته شده است ، نمي توان عنوان تلفن برنجي را به تلفن روميزي برنزي داد. براي اين منظور ، ما هميشه از كلمه تلفن برنزي استفاده مي كنيم و از عنوان تلفن برنجي استفاده نمي كنيم.

فروشگاه برنز نوين عرضه كنند چندين نمونه از تلفن هاي روميزي و ايستاده برنزي مي باشد. برخي از تلفن هاي برنزي داراي پايه بلند و ايستاده هستند و برخي ديگر به عنوان تلفن هاي روميزي برنزي عرضه مي شوند. تلفن برنز ايستاده پايه سنگي نمونه اي از تلفن برنز ايستاده است. نمونه هايي از تلفن هاي برنز روميزي شامل موارد زير است. تلفن روميزي برنزي با طرح هرمي ، تلفن روميزي با طرح مربع و تلفن برنزي گرد برخي از نمونه هاي توليد شده هستند. قيمت تلفن روميزي برنزي كه از برنز ساخته شده است نيز قيمت مناسبي دارد و مي تواند در اكثر خانه هاي ايراني جاي خود را پيدا كند.

فروشگاه برنز نوين در كنار فروشگاه هايي ديگر مانند ديجي كالا و باسلام و ... محصولات مختلف برنزي و برنجي را عرضه مي نمايد. در اين بين فروشگاه برنز نوين داراي مزيت هاي خوبي مي باشد كه به چند نمونه از آنها اشاره مي نمايم. ضمانت اصالات كالا از مهم ترين ويژگي هاي فروشگاه برنز نوين مي باشد كه خيال خريداران محترم را نسبت به اصل بودن جنس راحت مي كند. ارسال فوري و رايگان به سراسر كشور و ضمانت سلامت ارسال از ديگر مزاياي فروشگاه برنز نوين مي باشد. كيفيت بالا و قيمت مناسب نيز جزو ويژگي هاي خوب فروشگاه برنز نوين محسوب مي شود. فروشگاه برنز نوين داراي شعبه حضوري در استان تهران مي باشد و شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره 09026210810 تماس حاصل فرماييد. همچنين براي ديدن كليه محصولات عرضه شده كافي است به آدرس اينترنتي فروشگاه برنز نوين به نشاني https://bronzenovin.com مراجعه فرماييد.

 

 

 


 

 

معرفي ماسكي كه به تازگي فروش زيادي در بازار پيدا كرده است.

۲۷ بازديد

معرفي ماسكي كه به تازگي فروش زيادي در بازار پيدا كرده است.

 

يكي از ماسك هاي جديد كه خيلي از ما براي اولين بار آن را در روزهاي كرونايي ديده ايم ماسكهاي با ظاهر متفاوتي است كه در بازار با نام ماسك سه بعدي خريد و فروش مي‌شود. اين ماسك ها اوايل به خاطر ظاهر خاص و متفاوتي كه داشتند مورد توجه بسياري از مردم واقع شدند. خيلي ها گمان مي‌كردند كه اين ماسك ها تنها ظاهر متفاوتي دارند و ويژگي خاصي در ساختار آنها وجود ندارد. اما شايد جالب باشد بدانيد كه اين محصولات جزوه تخصصي ترين كالاهاي موجود در دسته ايمني محصولات پزشكي هستند. يكي از تخصصي ترين ماسك هاي تنفسي با فيلتراسيون بالا كه پيش از كرونا در محيط هاي با آلودگي ميكروبي و ويروسي خيلي بالا استفاده مي شده است. اما امروز شرايط كرونا ايجاب مي كند كه اين ماسك ها به منظور پيشگيري از كرونا كه حالا نيز جهش هاي زيادي كرده است مورد استفاده قرار گيرند.

در ماسك هاي تنفسي پزشكي لايه اي به نام ملك به نون وظيفه ايجاد فيلتراسيون را بر عهده دارد. اين لايه در تمامي ماسك هاي تنفسي به عنوان لايه مياني ماسك استفاده مي شود. اين لايه بدون بافت است و باعث مي شود كه گروه وسيع ميكروارگانيسم ها نتوانند از آن رد شوند. اين لايه به طور معمول بين ?? تا ?? گرم مي باشد و هرچه گرماژ بيشتري داشته باشد قدرت بالاتري را در پيشگيري از عبور ويروس و ساير ميكروارگانيسم ها به وجود مي آورد. در اين ماسك ها معمولا از بالاترين گرماژ اين لايه استفاده مي كنند. همچنين تعداد اين لايه در اين ماسك ها بسيار بيشتر است. در مدل پنج لايه از اين ماسك ها تعداد سه لايه از جنس ملت بلون به عنوان لايه مياني ماسك استفاده شده است. استفاده از ملت بلون هاي زياد باعث شده است كه اين ماسك ها قدرت فيلتراسيون فوق‌العاده‌اي داشته باشند. حتي احتمال عبور كروناي جهش يافته از لايه هاي بسيار قوي اين ماسك ها نزديك به صفر است.

دو لايه رويي مانند ديگر ماسك هاي تنفسي پزشكي از اسپان باند ساده اما نرم و ضد حساسيت است. لايه‌هاي اسپان باند در رو و زير لايه هاي ملت بلون اي قرار گرفته اند. مجموعه پنج لايه برش هاي خاصي مي خورد تا پس از بازكردن ماسك به صورت برجسته يا همان سه بعدي روي صورت قرار گيرد. اين برجستگي به خاطر افزايش راحتي در حين استفاده از ماسك ايجاد شده است. ايجاد فاصله اي كه بين صورت و لايه هاي ماسك ميشود به شما اين امكان را مي دهد كه با اين ماسك ها احساس راحتي بيشتري داشته باشيد. صحبت كردن و تنفس و تحمل ماست كه در ساعت هاي طولاني و متمادي به خاطر اين برجستگي بسيار بيشتر از ماسك هاي ساده است.

اين ماسك ها انتخاب خيلي خوبي براي كساني هستند كه در محيط هاي بارندگي ميكروبي بالا فعاليت مي كنند. به طور مثال پزشكان و كساني كه در بيمارستانها كار مي كنند با استفاده از اين ماسك ها ايمني بيشتري خواهند داشت. همچنين در شرايط كرونايي و با شيوع كروناي جهش يافته اين ماسك هاي تخصصي گزينه بسيار خوبي براي افزايش ايمني ما و كاهش خطر ابتلا به كرونا اين جهش يافته هستند.

توليد كننده ها و شركت هاي عرضه كننده اين مدل از ماسك ها اين محصولات را در رنگها و طرح هاي بسيار متنوع به بازار عرضه كرده‌اند. اين تنوع بسيار بالا در كنار خواص بسيار عالي اين محصولات باعث فروش بسيار بالاي آن ها در دوره شيوع كرونا شده است. بسياري از مردم به خصوص آنهايي كه در شرايط كرونايي مجبور به فعاليت و كار كردن در جاهايي با جمعيت بيشتر هستند جذب مشتريان ثابت اين ماسك هستند. ماسكي كه در اين شرايط كرونايي سلامت ما محافظت بسيار عالي خواهد كرد.

دقت كنيد كه اين محصولات را از مراكز عرضه مجاز كالاهاي پزشكي تهيه كنيد. چرا كه نوع تقلبي آن نيز در بازار زياد است. علامت هايي مثل نشان استاندارد و تاييديه سازمان غذا و دارو به طور معمول بر روي جعبه محصول درج مي شود نشان از استاندارد بودن آن دارد. از خريد اين كالاها به صورت باز و بدون بسته بندي خودداري كنيد.