تبلیغات در فیلیمو یا آپارات؟ – کدام بستر مناسب تر است؟
تبلیغات در فیلیمو یا آپارات؟ ویدیو، شکلی از محتوا است که از همنشینی معنیدار صدا، تصویر و حرکت شکل گرفته است. تاثیری که ویدیو روی ذهن مخاطب میگذارد بسیار عمیقتر از دیگر فرمتهای محتوایی است. چون تعداد بیشتری از حواس پنجگانه انسان را به طور همزمان با خود درگیر میکند. همین موضوع باعث میشود که پیام نهفته در قلب محتوا به طور مستقیم به ذهن کاربر نفوذ کند و چه بسا او را به سمت اکشن مورد نظر تبلیغ، مثلا نصب اپلیکیشن یا خرید یک محصول سوق دهد. با ما همراه باشید.
تبلیغات ویدیویی در ایران
در ایران از اوایل سال ????، صحبت هایی از نسل جدید تبلیغات اینترنتی مطرح شد . اما به دلیل مشکلات موجود در بستر اینترنت و کمبود سرعت، فقط در حد حرف باقی ماند و به آینده موکول شد. پس از بهبود نسبی کیفیت و سرعت اینترنت کشور وگسترش سایت های ویدیو محور و … دوباره از تبلیغات ویدیویی صحبت شد. شرکت های تبلیغاتی به دنبال اجرایی کردن همان ایده های گذشته برآمدند که قبلا توانایی انجام آن را نداشتند. آنها علاوه بر تغیراتی در ایده های گذشته خود بصورت تخصصی تر و حرفه ای تر وارد این عرصه شدند .
آژانس تبلیغات ویدیویی
در اوایل سال ???? این شاخه از تبلیغات به خوبی در وب سایت های فارسی گسترش پیدا کرد و توانست به جامعه ای مستقل برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شود. در ابتدا تبلیغات ویدیویی تنها به چند ثانیه ابتدایی فیلم های موجود در وب سایت ها کفایت می کرد. هر کاربر زمانی که بر روی یک فیلم کلیک می کرد، در چند ثانیه اول آن فیلم، تبلیغی را نگاه می کرد. بعد از مشاهده آن تبلیغ، فیلم مورد نظر اجرا می شد .اما به مرور زمان، این نسل از تبلیغات نیز پخته تر شده و ایده های جدیدی به این شاخه اضافه شده است. به شکلی که امروزه تبلیغات ساده گذشته به تبلیغات بسیار پیشرفته در داخل اپلیکیشن ها تبدیل شده است.
بستر مناسب – تبلغات در فیلیمو یا آپارات
ما در دو مقاله قبلی به شکل مفصل بحث تبلیغات ویدئویی را بررسی کردیم. در مقاله های قبلی درباره عامل مهمی نام بستر صحبت شد. بستر در واقع زمین بازی ماست. گاهی زمین بازی ما تعیین کننده همه چیز است. اگر ما بازیکن خوبی باشیم اما در زمینی اشتباه بازی کنیم، بازی را قبل از شروع باخته ایم. در مسابقه بازاریابی کسی برنده است که زمین درستی برای تبلیغات انتخاب کرده و نسبت به آن استراتژی بچیند. اما کدام زمین بازی بهتر است؟ سایت های داخلی مثل تبلیغات در فیلیمو و نماوا یا سایت های خارجی. در ادامه این موضوعات را بررسی خواهیم کرد. اما پیش از آن اجازه بدهید نگاهی به پلتفرم های داخلی بیاندازیم.
آپارات – سرویس اشتراک ویدیو
آپارات از سرویسهای اشتراکگذاری ویدئو در کشور ایران است. این وبگاه توسط شرکت صباایده راهاندازی شدهاست و مدیریت آن بر عهده محمد جواد شکوری مقدم است. آپارات در سال ?? از سوی جشنواره وب ایران در بخش چندرسانهای برخط، به انتخاب کارشناسان برگزیده شد و در سال ?? نیز به عنوان بهترین وبگاه فیلم برگزیده شد. آپارات اکنون در رتبه دوم الکسا در ایران بعد از گوگل و همچنین در رتبه چهل و ششم الکسا در جهان قرار دارد.. بسیاری از ویدئوهایی که امکان قرارگیری در دیگر سرویسهای اشتراکگذاری ویدئو را دارند، در آپارات قرار نمیگیرند و پس از مدتی حذف میشوند. این وبگاه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل کرده و عدم ایجاد تنش سیاسی، عدم اهانت به مقامات سیاسی و مغایرت نداشتن با شئونات از قوانین اصلی بارگذاری آن هستند.
پلن های تبلیغات در آپارات
پخش تبلیغ در حین پخش ویدیو:
این نوع تبلیغ در ابتدا یا میانه پخش ویدیوها به کاربر نمایش داده می شود و برای هدایت کاربر به لینک یا وب سایت مورد نظر شما مناسب است.
نمایش تبلیغ در قسمت پیشنهادات آپارات:
ویدیوی شما به صورت هدفمند در قسمت پیشنهادات آپارات به کاربران نمایش داده می شود. کاربران با کلیک روی این تبلیغ به صفحه ویدیوی شما در آپارات منتقل می شوند.
تبلیغات در فیلیمو
فیلیمو یا آپارات فیلیمو اولین سامانه نمایش درخواستی (VOD) اشتراکی با سانسور و محدودیت ایرانی است که در بهمن ???? آغاز به کار کرد. این سامانه یکی از محصولات شرکت فناوران ایدهپرداز صبا (صباایده) است. امروزه اپراتور نماوا جدیترین رقیب فیلیمو در سامانه نمایش درخواستی یا همان (وی او دی) است بر اساس رتبهبندی الکسا فیلیمو چهاردهمین سایت پربازدید ایران است. فیلیمو دارای بیش از ??? هزار مشترک ماهانه با سهم بازار بیش از ?? درصدی در میان رقبا است. در ماه ??? میلیون دقیقه محتوای ویدیویی توسط کاربران فیلیمو مشاهده میگردد. نهنگ آبی اولین سریالی است که با سرمایهگذاری فیلیمو ساخته شدهاست و در ? بهمن ???? منتشر شد. تبلیغات در فیلیمو مانند دیگر پلتفرم ها نیست و ویژگی های خاصی دارد.
نماوا – سرویس نمایش درخواستی
نماوا در آغاز با نام موویلند که جزئی از سرزمین شاتل (شاتللند) بود فعالیت خود را آغاز کرد. در فروردین ????، وبسایت فیلم شاتللند که با نام موویلند فعالیت میکرد به نماوا تغییر نام داد. نخستین سریال اختصاصی نماوا سریال سالهای دور از خانه است که در ?? فروردین سال ?? ه.ش توسط نماوا عرضه شد. این وبگاه برای تماشای آنلاین فیلم و … است که با برخی از شرکتهای اینترنتی ایران قراردادی برای تماشای رایگان فیلم بستهاست. این وبگاه نیز بلاگی دارد که در آن فیلمها را نقد و درباره? آنها توضیح میدهد.
در تبلیغات ویدیویی چگونه بهترین بازخورد را بگیریم؟
فرض کنید که شما بستر را انتخاب کرده اید و قصد دارید تبلیغات در فیلیمو را شروع کنید. حالا لازم است چند مورد دیگر را نیز بدانید. تبلیغ شرکتهایی که موفق به جذب آگهی آنها شدهاید را در سرویس تعریف کنید؛ فرض کنید یک بانک، یک اپراتور تلفن همراه و یک سرویس تاکسی اینترنتی در این مرحله تعریف میشوند. براساس قراردادهای خود محدودیتهای نمایشی را مشخص کنید. برای نمونه، تبلیغ بانک باید ??هزار کلیک، تبلیغ اپراتور ??? هزار بار و تبلیغ تاکسی اینترنتی تا زمانی که دست کم ? هزار بار Skip نشده است، نمایش داده شوند.
خلاصه ای از انواع تبلیغات ویدیویی
- تبلیغات ویدیویی نوعی از تبلیغ هستند که پیام را در قالب ویدیو به مخاطب منتقل میکنند.
- تبلیغات ویدیویی به دو بخش تبلیغات «Stream» و «Out Stream» تقسیم میشوند.
- تبلیغات استریم به سه شکل «Pre-Roll»، «Mid-Roll»و «Post-Roll» اجرا میشوند. شیوه «Pre-Roll» محبوبتر از دو روش دیگر است.
- تبلیغات ویدیویی جایزهای در عوض تماشای ویدیو به مخاطب امتیاز میدهند.
- تبلیغات ویدیویی «Interstitial-ad» سازوکاری شبیه به پاپ آپها دارند.
- «Playble ads» نوعی تبلیغ است که کاربر میتواند در همان لحظه با آن بازی کند.
ارتباط با ما
شناسه (آیدی) تلگرام pdaneshjoin@
ایمیل daneshjoin@gmail.com
- ۰ ۰
- ۰ نظر